*alt_site_homepage_image*
lt
en

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Kur ir kaip kreiptis dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo?

Pilietis, gyvenantis užsienio valstybėje, dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo gali kreiptis:

  • į Lietuvos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą užsienio valstybėje,
  • jei yra Lietuvos Respublikoje – į pasirinktą Migracijos departamento teritorinį skyrių.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo tvarka ir jų galiojimas

Asmens tapatybės kortelė keičiama, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • ji tapo netinkama naudoti;
  • joje yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jos galiojimo laikas;
  • to pageidauja pilietis.

Pasas keičiamas, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • jis tapo netinkamas naudoti;
  • jame yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jo galiojimo laikas;
  • išnaudoti vizoms skirti lapai;
  • to pageidauja pilietis.

Asmens tapatybės kortelė galioja:

  • 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 70 metų amžiaus;
  • 30 metų jei ji išduota piliečiui nuo 70 metų amžiaus;
  • 12 mėnesių, jei jis išduotas piliečiui be elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų, kai jų laikinai negalima nuskaityti.

Pasas galioja:

  • 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus;
  • 12 mėnesių, jei jis išduotas piliečiui be elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų, kai jų laikinai negalima nuskaityti.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso galiojimo laikas nėra tęsiamas, o vietoj baigusio (baigiančio) galioti dokumento išduodamas naujas.

DĖMESIO:

  • Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos asmens tapatybės kortelę arba pasą išduoda/keičia tik bendrąja tvarka. Nuo prašymo pateikimo dienos tai gali užtrukti iki dviejų mėnesių. Jei asmens tapatybės kortelė ar pasas keičiamas pasikeitus asmens duomenims (vardui, pavardei ar kt.) arba jei išduodamas pirmasis šis dokumentas vaikams, gimusiems iki 2008-07-22 ir įgijusiems kitos valstybės pilietybę – jo išdavimo laikas gali būti ilgesnis.
  • Skubos tvarka asmens tapatybės kortelę arba pasą keičia tik Migracijos departamento teritoriniai skyriai Lietuvoje.
  • Jeigu Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė ar pasas baigė galioti ar yra prarasti ir asmuo neturi kito galiojančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento (asmens tapatybės kortelės ar paso) ir prireikia skubiai grįžti į Lietuvą, konsulinė įstaiga gali išduoti grįžti į Lietuvą laikiną kelionės dokumentą – asmens grįžimo pažymėjimą.
  • Asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) išduodami tik asmenims nuo 14 metų. Atsiimti voką su slaptažodžiu galima tik atvykus asmeniškai arba, pateikus rašytinį prašymą, paštu. Įgaliotam asmeniui slaptažodis neišduodamas.
  • Asmuo turi teisę atsisakyti paimti asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenis (slaptažodį).

Kokius dokumentus reikia pateikti Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelei arba pasui gauti ar pasikeisti?

  • Dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo Lietuvos Respublikos pilietis turi asmeniškai atvykti į Lietuvos konsulinę įstaigą užsienio valstybėje arba į Migracijos departamento teritorinį skyrių Lietuvoje.
  • Asmenys, vyresni nei 16 metų amžiaus, prašymą ir kitus dokumentus pateikia asmeniškai. Tačiau asmenims nuo 16 iki 18 metų kreipiantis dėl pirmojo Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinančio dokumento išdavimo, dalyvauti turi ir vienas iš tėvų ar globėjų. Jeigu kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės arba paso keitimo ar išdavimo asmeniui iki 16 metų, kuris jau turėjo pasą ir/arba asmens tapatybės kortelę, tai dokumentus, dalyvaujant pačiam nepilnamečiui, pateikia vienas iš tėvų ar globėjų.
  • Keičiant asmens tapatybės kortelę arba pasą, pasikeitus pavardei po santuokos/ištuokos užsienyje, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl santuokos/ištuokos įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.
  • Kreipiantis dėl vaiko, gimusio užsienio valstybėje, pirmojo Lietuvos Respublikos paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimo, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.
  • Pateikiant vaiko nuo 2 metų iki 16 metų prašymą, turi dalyvauti ir jis pats. Pateikiant dokumentus piliečio iki 2 metų – jam atvykti į konsulinę įstaigą nereikia.
  • Asmens tapatybės kortelė arba pasas konsulinėje įstaigoje išduodamas tik deklaravus gyvenamąją vietą užsienio valstybėje. Gyvenamosios vietos deklaruoti nereikia:
    • konsulinėse įstaigose bei atstovybėse prie tarptautinių organizacijų, tarptautinėse organizacijose dirbantiems asmenims ir kartu su jais išvykusiems šeimos nariams visą darbo šiose įstaigose ar organizacijose laiką;
    • asmenims, atliekantiems privalomąją arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą;
    • asmenims, kurie gydosi stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose;
    • moksleiviams ir studentams mokymosi laikotarpiu (išskyrus nepilnamečius, kurių tėvai yra deklaravę gyvenamąją vietą užsienio valstybėje);
    • asmenims, atliekantiems laisvės atėmimo bausmę, laikomiems kardomojo kalinimo vietoje;
    • jūreiviams.
  • Iki piliečiui bus išduotas naujas asmens tapatybės kortelė ar pasas, jo pateiktas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas jam grąžinamas.

Dokumentai, kuriuos reikia pateikti asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimui/keitimui ambasadoje:

  • Asmenims nuo 16 metų:
    • Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
    • Gyvenamosios vietos deklaracija (jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota).
    • Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą.
      Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti su kurjeriu:
      • Prašymas dėl asmens tapatybės kortelės, paso ar voko su slaptažodžiu (jei asmeniui yra sukakę 18 metų) siuntimo.
  • Vaikams (iki 16 metų):
    • Vaiko asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
    • Vieno iš tėvų ar globėjų asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas.
    • Gyvenamosios vietos deklaracija (jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota).
    • Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą.
      Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti su kurjeriu:
      • Prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo.
  • Jei vaikas yra gimęs užsienio valstybėje ir kreipiamasi dėl pirmojo asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento (asmens tapatybės kortelės arba paso) išdavimo, kartu reikia pateikti dokumentus dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje:
    • Prašymas įtraukti į apskaitą vaiko, gimusio užsienio valstybėje, gimimą.
    • Estijos Respublikos gimimo įrašą liudijantį išrašas, išverstas į lietuvių kalbą. (NB! Pateikiant išrašą, išduotą pagal 1976 m. Vienos konvenciją, vertimo į lietuvių kalbą nereikia).
    • Abiejų tėvų asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijos.
    • Vaiko užsienio valstybės asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinančio dokumento kopija (jei išduotas).
    • 2 vaiko amžių atitinkančios nuotraukos 4 x 6 cm (reikalavimus nuoraukoms rasite čia).
    • Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą ir už dokumentų dėl civilinės būklės akto įtraukimo į apskaitą priėmimą ir perdavimą.
  • Asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje:
    • Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
    • Gyvenamosios vietos deklaracija (jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota).
    • Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą/keitimą ir už dokumentų dėl civilinės būklės akto įtraukimo į apskaitą priėmimą ir perdavimą.
    • Prašymas įtraukti į apskaitą užsienio valstybėje sudarytą santuoką/ištuoką.
    • Estijos Respublikos santuokos įrašą liudijantį išrašas, išverstas į lietuvių kalbą (NB! Pateikiant išrašą, išduotą pagal 1976 m. Vienos konvenciją, vertimo į lietuvių kalbą nereikia) / Estijos Respublikos santuokos nutraukimo liudijimas arba teismo sprendimas dėl santuokos nutraukimo, išverstas į lietuvių kalbą.
    • Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis ir jis yra išsituokęs ar našlys, papildomai pateikiamas jo valstybės kompetentingos įstaigos išduotas dokumentas, patvirtinantis jo ištuoką ar buvusio sutuoktinio mirtį.
      Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą bei santuokos/ištuokos liudijimą gauti su kurjeriu:
      • Prašymas dėl asmens tapatybės kortelės, paso ar voko su slaptažodžiu siuntimo.
  • Asmeniui, praradusiam asmens tapatybę patvirtinantį (-čius) dokumentą (-us):
    • Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
      Siekiant nustatyti asmens tapatybę, jei prarastas vienintelis turėtas Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinantis dokumentas, reikia pateikti kitą dokumentą, kuriame būtų asmens nuotrauka, pvz.: vairuotojo pažymėjimą ar Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą, ar studento pažymėjimą, ar užsienio valstybės išduotą dokumentą: pasą, leidimą gyventi ar kt.
    • Gyvenamosios vietos deklaracija (jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota).
    • Pranešimas apie Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento praradimą.
    • Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą.
      Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti su kurjeriu:
      • Prašymas dėl asmens tapatybės kortelės, paso ar voko su slaptažodžiu siuntimo.

DĖMESIO:

Visais atvejais, pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo, konsulinis pareigūnas turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas pateiktų papildomus dokumentus ir/arba patikslintų pateiktus duomenis.

Koks yra konsulinis mokestis už Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą?

Paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimas ar keitimas – 100 EUR.

Paso išdavimas ar keitimas nepilnamečiams ir senatvės pensijos amžių sukakusiems asmenims – 50 EUR.

Asmens tapatybės kortelės išdavimas ar keitimas, kai kartu išduodamas ar keičiamas pasas – 50 EUR.

Lietuvos Respublikos paso atsiėmimo tvarka

Asmens tapatybės kortelę arba pasą pilietis atsiimti gali asmeniškai atvykęs į konsulinę įstaigą arba minėtus dokumentus paimti gali piliečio įgaliotas asmuo, kitas teisėtas atstovas ar piliečio rašytiniame prašyme išduoti asmens tapatybės kortelę ar pasą, nurodytas asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimti piliečio iki 16 metų asmens tapatybės kortelę arba pasą turi, o piliečio nuo 16 iki 18 metų gali vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, turi būti pateiktas keičiamas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas. Jis pažymimas kaip negaliojantis ir grąžinamas.

Jei pilietis pageidauja, asmens tapatybės kortelė arba pasas gali būti siunčiami registruotu paštu. Tačiau paštu gautas pasas neaktyvuojamas ir negalioja tol, kol konsulinė įstaiga paštu arba elektroninėmis priemonėmis negauna pranešimo apie paso gavimą.

DĖMESIO:

Per nustatytą laiką negavusi pranešimo apie asmens tapatybės kortelės ar paso gavimą (jei dokumentas buvo siunčiamas paštu), atitinkamą dokumentą konsulinė įstaiga paskelbia dingusiu. Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.

Trūksta informacijos?

Daugiau informacijos apie asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus galima rasti Migracijos departamento prie VRM svetainėje www.migracija.lt.